EN
 


Etický kodex konzultantky Linky pomoci


Pracovnice si váží jednotlivce jako jedinečné lidské bytosti, s jeho hodnotou a důstojností, bez ohledu na pohlaví, etnickou skupinu, kulturu, národnost, politickou příslušnost, náboženství nebo ekonomické postavení.


  1. Pracovnice linky aktivně klientovi naslouchá, hovoří s ním anebo elektronicky komunikuje a neomezuje jej v jeho svobodě vyjádření.
  2. Spolu s ostatními spolupracovníky se podílí na iniciativním poskytnutí krizové intervence a doprovázení v obtížných životních situacích klienta.
  3. Nabízená pomoc se netýká jen prvního kontaktu, platí po celou dobu krizového stavu a informuje i o možnostech následné péče, případně je se souhlasem klienta zprostředkovává.
  4. Vytváří prostor pro možnost a schopnost klienta vyjádřit vlastní myšlenky a pocity týkající se dřívějšího, ale i současného stavu, popisu situace, vlastních emocí.
  5. Akceptuje klienta v jeho situaci bez hodnocení. Soustředí se na to, aby svým přístupem k klientovi neporušovala jeho práva.
  6. Pomoc pracovnice linky spočívá především v poskytnutí podpory klientovi a v jeho zplnomocnění k vlastnímu řešení problémů a snášení jeho starostí.
  7. Podporuje u klienta dobré rodinné vztahy, chrání informace o jeho osobě, považuje je za důvěrné. Povinností pracovnice linky je zachovávat naprostou mlčenlivost a respektovat vyžádanou anonymitu klienta i sebe. Je naprosto nepřípustné nahrávat hovory.
  8. Chová se vždy profesionálně a neobtěžuje klienta např. nepříjemnými emočními projevy ve svém chování.
  9. Na klienta nesmí vykonávat jakýkoliv nátlak, který se týká přesvědčení, náboženství nebo politických postojů.
  10. Spolupracuje se svými kolegy, uznává a respektuje jejich přínos a vyvíjí úsilí o patřičnou úroveň vztahů na svém pracovišti.
  11. Pracovnice linky prochází před započetím služby výběrem, interním školením a posléze akreditovaným výcvikem, jejichž výsledkem jsou schopnosti, vlastnosti, vědomosti a dovednosti odpovídající potřebám práce. Po celou dobu práce na lince vystupuje jako členka týmu a má k dispozici podporu. Intervize, příp. supervize její práce je pro ni povinná dle pokynů v interních pravidlech Linky pomoci.
  12. Všechny své poznatky z průběžného vzdělávání či profesních zkušeností aplikuje a využívá ve své práci.
  13. Svým chováním a jednáním dbá na udržování a zvyšování prestiže svého povolání a reprezentuje organizaci.
  14. Zachovává mlčenlivost o všech údajích (týkajících se jak klientů, tak organizace), se kterými přichází v rámci své profese do styku.
Linka pomoci poskytuje v souladu s etickým kodexem krizovou intervenci ženám i jejich rodinám v období očekávání narození dítěte.

Kompletní nabídka služeb









ZAVOLEJTE NEBO NAPIŠTE
bezplatně na 800 108 000 nebo na poradna@linkapomoci.cz

Dostupnost: 24 hodin/7 dní
Služby konzultantek:
   pondělí 9-12,18-21 hodin
   středa 16-19 hodin
   čtvrtek 18-21 hodin
   pátek 9-12 hodin

Služby jsou poskytovány bezplatně v souladu s nařízením GDPR



Kam dál?


Nechce užívat hormonální antikoncepci

Neshodneme se s manželkou v otázce antikoncepce. Dostala od gynekologa jednoznačné doporučení na hormonální antikoncepci. Když si hledala informace na internetu, lekla se, a nechce si ničit zdraví ani riskovat potratový účinek. Je to skutečně tak vážné? Existuje alternativa? Petr S.



Prenatální léčba
Podporujeme rozvoj prenatální léčby a informujeme o jejích možnostech, aby každé nemocné nenarozené dítě dostalo šanci.

Záchrana dítěte při mimoděložním těhotenství
Možná jste s námi sledovali příběh ženy s diagnostikovaným mimoděložním těhotenstvím. V říjnu šla na operaci, během které se bohužel nepodařilo dítě zachránit – v době operace již nežilo. Lékaři však alespoň odstranili možnou příčinu mimoděložního těhotenství a napodruhé to snad vyjde.

Nečekaně těhotná – v padesáti
Představte si, že vám je skoro padesát a najednou otěhotníte. Nečekaně. Víte, že jste ve věku rizikového těhotenství, kdy je pravděpodobnost narození postiženého dítěte vyšší. Jak se s takovou situací vyrovnat? Jak reaguje okolí? Co zdravotnický personál? O své zkušenosti se s námi podělila paní Jana z Prahy.


načíst další


© 2019  Hnutí Pro život ČR