EN
 


Etický kodex konzultantky Linky pomoci


Pracovnice si váží jednotlivce jako jedinečné lidské bytosti, s jeho hodnotou a důstojností, bez ohledu na pohlaví, etnickou skupinu, kulturu, národnost, politickou příslušnost, náboženství nebo ekonomické postavení.


  1. Pracovnice linky aktivně klientovi naslouchá, hovoří s ním anebo elektronicky komunikuje a neomezuje jej v jeho svobodě vyjádření.
  2. Spolu s ostatními spolupracovníky se podílí na iniciativním poskytnutí krizové intervence a doprovázení v obtížných životních situacích klienta.
  3. Nabízená pomoc se netýká jen prvního kontaktu, platí po celou dobu krizového stavu a informuje i o možnostech následné péče, případně je se souhlasem klienta zprostředkovává.
  4. Vytváří prostor pro možnost a schopnost klienta vyjádřit vlastní myšlenky a pocity týkající se dřívějšího, ale i současného stavu, popisu situace, vlastních emocí.
  5. Akceptuje klienta v jeho situaci bez hodnocení. Soustředí se na to, aby svým přístupem k klientovi neporušovala jeho práva.
  6. Pomoc pracovnice linky spočívá především v poskytnutí podpory klientovi a v jeho zplnomocnění k vlastnímu řešení problémů a snášení jeho starostí.
  7. Podporuje u klienta dobré rodinné vztahy, chrání informace o jeho osobě, považuje je za důvěrné. Povinností pracovnice linky je zachovávat naprostou mlčenlivost a respektovat vyžádanou anonymitu klienta i sebe. Je naprosto nepřípustné nahrávat hovory.
  8. Chová se vždy profesionálně a neobtěžuje klienta např. nepříjemnými emočními projevy ve svém chování.
  9. Na klienta nesmí vykonávat jakýkoliv nátlak, který se týká přesvědčení, náboženství nebo politických postojů.
  10. Spolupracuje se svými kolegy, uznává a respektuje jejich přínos a vyvíjí úsilí o patřičnou úroveň vztahů na svém pracovišti.
  11. Pracovnice linky prochází před započetím služby výběrem, interním školením a posléze akreditovaným výcvikem, jejichž výsledkem jsou schopnosti, vlastnosti, vědomosti a dovednosti odpovídající potřebám práce. Po celou dobu práce na lince vystupuje jako členka týmu a má k dispozici podporu. Intervize, příp. supervize její práce je pro ni povinná dle pokynů v interních pravidlech Linky pomoci.
  12. Všechny své poznatky z průběžného vzdělávání či profesních zkušeností aplikuje a využívá ve své práci.
  13. Svým chováním a jednáním dbá na udržování a zvyšování prestiže svého povolání a reprezentuje organizaci.
  14. Zachovává mlčenlivost o všech údajích (týkajících se jak klientů, tak organizace), se kterými přichází v rámci své profese do styku.
Linka pomoci poskytuje v souladu s etickým kodexem krizovou intervenci ženám i jejich rodinám v období očekávání narození dítěte.

Kompletní nabídka služeb









ZAVOLEJTE NEBO NAPIŠTE
bezplatně na 800 108 000 nebo na poradna@linkapomoci.cz

Dostupnost: 24 hodin/7 dní
Služby konzultantek:
   pondělí 9-12,18-21 hodin
   středa 16-19 hodin
   čtvrtek 18-21 hodin
   pátek 9-12 hodin

Služby jsou poskytovány bezplatně.



Kam dál?


Linka pomoci

Je mi třicet dva let, jsem vdaná, mám malého syna a dnes jsem se dozvěděla, že jsem opět těhotná. I když jsem druhé dítě chtěla, přišlo nečekaně. Největším problémem je ale přístup manžela.



Poradna Hnutí Pro život ČR v provozu!
Díky Bohu i přispění členů a přátel HPŽ ČR se podařilo oficiálně 23. března 2006 spustit provoz Poradny pro ženy v tísni Aqua vitae.

Poradna Aqua vitae nadále pomáhá ženám
Poradna pro ženy v tísni Aqua vitae, jeden z projektů Hnutí Pro život ČR, pokračuje již čtvrtým rokem ve svém působení zaměřeném na těhotné ženy ohrožené potratem. Za uplynulé dva roky dosáhl tým poradny systematicky vysoké úrovně poradenské kvalifikace konzultantek a poskytl bezplatnou krizovou intervenci několika stovkám potřebných klientek.

Kompletní nabídka služeb Linky pomoci
Čekáte nečekaně dítě? Zůstala jste v této situaci sama? Nevíte jak dál? Potkalo vás trauma po potratu, se kterým si neumíte poradit? Pokusíme se spolu s vámi najít to nejlepší možné řešení.


načíst další


© 2019  Hnutí Pro život ČR