Pracovnice si váží jednotlivce jako jedinečné lidské bytosti, s jeho hodnotou a důstojností, bez ohledu na pohlaví, etnickou skupinu, kulturu, národnost, politickou příslušnost, náboženství nebo ekonomické postavení.
- Pracovnice linky aktivně klientovi naslouchá, hovoří s ním anebo elektronicky komunikuje a neomezuje jej v jeho svobodě vyjádření.
- Spolu s ostatními spolupracovníky se podílí na iniciativním poskytnutí krizové intervence a doprovázení v obtížných životních situacích klienta.
- Nabízená pomoc se netýká jen prvního kontaktu, platí po celou dobu krizového stavu a informuje i o možnostech následné péče, případně je se souhlasem klienta zprostředkovává.
- Vytváří prostor pro možnost a schopnost klienta vyjádřit vlastní myšlenky a pocity týkající se dřívějšího, ale i současného stavu, popisu situace, vlastních emocí.
- Akceptuje klienta v jeho situaci bez hodnocení. Soustředí se na to, aby svým přístupem k klientovi neporušovala jeho práva.
- Pomoc pracovnice linky spočívá především v poskytnutí podpory klientovi a v jeho zplnomocnění k vlastnímu řešení problémů a snášení jeho starostí.
- Podporuje u klienta dobré rodinné vztahy, chrání informace o jeho osobě, považuje je za důvěrné. Povinností pracovnice linky je zachovávat naprostou mlčenlivost a respektovat vyžádanou anonymitu klienta i sebe. Je naprosto nepřípustné nahrávat hovory.
- Chová se vždy profesionálně a neobtěžuje klienta např. nepříjemnými emočními projevy ve svém chování.
- Na klienta nesmí vykonávat jakýkoliv nátlak, který se týká přesvědčení, náboženství nebo politických postojů.
- Spolupracuje se svými kolegy, uznává a respektuje jejich přínos a vyvíjí úsilí o patřičnou úroveň vztahů na svém pracovišti.
- Pracovnice linky prochází před započetím služby výběrem, interním školením a posléze akreditovaným výcvikem krizové intervence a práce s traumatem, jejichž výsledkem jsou schopnosti, vlastnosti, vědomosti a dovednosti odpovídající potřebám práce. Po celou dobu práce na lince vystupuje jako členka týmu a má k dispozici podporu. Intervize, příp. supervize její práce je pro ni povinná dle pokynů v interních pravidlech Linky pomoci.
- Všechny své poznatky z průběžného vzdělávání či profesních zkušeností aplikuje a využívá ve své práci.
- Svým chováním a jednáním dbá na udržování a zvyšování prestiže svého povolání a reprezentuje organizaci.
- Zachovává mlčenlivost o všech údajích (týkajících se jak klientů, tak organizace), se kterými přichází v rámci své profese do styku.
Linka pomoci nabízí doprovázení ženám, které chtějí dát svému nenarozenému dítěti šanci, a ženám, které se trápí po ztrátě nenarozeného dítěte. Linka pomoci není zaměřena na podporu sociálního začlenění a ochranu před sociálním vyloučením. Konzultace jsou poskytovány bezplatně.